Pages

2 February 2011

Intebiu

Contengan Kisah Sufi pada 4:58 pm
2 Februari 2011, Rabu, 02:36 p.m - Handfone aku berdering menyanyikan lagu Maher Zain...aku toleh, nombor telefon Kolumpo..aku bajet makcik aku yang call..dengan pantas dan kondifennya aku menjawab panggilan tersebut :

Aku : Hello, assalamualaikum..
Cik PTPTN : Waalaikumussalam..cik Wan Idura..saya dari PTPTN..
Aku : Oooo..ok..boleh saya bantu? (cewahhh..skema giler..padahal dalam hati..apa kejadah plak PTPTN kol aku??takkan nak tuntut hutang by fon kut..haluuuu..aku bayar okeh..tak pernah miss pun walau gaji aku ciput )
Cik PTPTN : Cik Wan dipanggil untuk menghadiri temuduga jawatan gred W17 pada 9 Februari 2011 pada jam 9.00 pagi di Wisma Chase Perdana..
Aku : Ye ker??(perasaan : berdebar-debar, excited )
Cik PTPTN : iyer..untuk peta lokasi sila lihat di web PTPTN..terima kasih..
Aku : Sama-sama..
Tamat Perbualan...

Perasaan aku???macam-macam perasaan..tapi lebih kepada takut sebenarnya dan tak percaya..aku takut sebabnya dah lama aku tak menghadiri sebarang temuduga..last aku attend intebiu pada tahun 2008 untuk jawatan E41..tapi tak berjaya pun..nasib baik xdapat, sebab aku rasa aku tidak berapa seswai untuk menjadi seorang pegawai..hiks3..Sebenarnya aku da lupa cara-cara nak menghadiri intebiu nie..nampaknya kena bukak balik buku tips-tips intebiu la..yang aku tak percaya lak..sebelum nie, da banyak kali aku isi segala mende iklan jawatan kosong, mencuba nasib.. tapi satu pun tak pernah dipanggil untuk intebiu..akceli, yang PTPTN nie pun bukan aku sendiri yang isi borang, en.tunang aku yang punya jasa, hehehe..aku just tolong hantar jer..itu pun aku hantar last minute..esok tarikh tutupnya, hari ni baru nak terhegeh-hegeh nak pos borang..nasib baik la ada en.GDEX yang begitu pantas..moral of da story, jangan tiru aksi cam aku neh..muahahaha...so, kawan-kawan, pleaz pray for me..wish me luck okeh..chaiyok!!!


Nota Sufi : credit to 1. en.Tunang - TQ so much dear..
                               2. puan Atiqah - tolong pergi GDEX, hehehe..kalo lepas intebiu nie...
                                   dura lanje ika okeh..hehehe..                               

2 Yang Menyonteng on "Intebiu"

Mummy-Zerry on 7 February 2011 at 11:23 said...

Semoga success

Kisah Sufi on 7 February 2011 at 16:22 said...

gedebar..huhu..tiket bas dop beli lg nie..

 

~~Kisah Sufi~~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal